3 aprilie 2008

Deutschland - primele zile si primele impresii


Am ajuns duminica, pe 30 martie, cu avionul pana la Frankfurt, zbor linistit. La terminal, cand sa ne ridicam bagajele, o colega a observat ca isi uitase pasaportul pe scaunul din avion, asa ca am mers sa raportam pierderea. In mai putin de doua minute a aparut o doamna draguta cu pasaportul in mana, kind of like "welcome to Germany, we move fast".

Apoi am luat trenul spre Ilmenau, cu wochenende ticket, foarte ieftin, dar destul de stresant, din moment ce am schimbat 6 trenuri in 5 ore. Anyway, e o mare diferenta intre a schimba trenurile in Romania si a le schimba aici, cu toate ca aveam doar 10 minute intre trenuri.

Ilmenau, oraselul unde stau, e mic si populat mai ales de studenti. Fiind o universitate tehnica, raportul e de o fata la patru baieti, which is soooo unpleasant :P Campusul e modern, caminele super confortabile (cel putin Haus H in care stau), iar despre cursuri nu ma pronunt deocamdata, abia le-am inceput.

Vremea e foarte urata pana la vara, in sensul ca acum e soare, iar in 30 minute incepe o ploaie torentiala, urmata iar de soare, apoi vant puternic etc. Aerul e curat exact ca intr-o zona montana iar la robinet curge apa de izvor de la un munte apropiat :)

Cel mai greu e sortatul gunoiului pe o gramada de categorii, dar am inceput sa ma obisnuiesc si e chiar ok acum. Sortat inseamna hartie, plastic, metal, bio si trei culori de sticla separat.

Distractie in campus e peste tot, iar cel mai tare club se pare ca e cel de la subsolul caminului meu :D asa ca am primit si un card VIP de acces.. :) Cel mai bine se petrece in timpul saptamanii, in special joia, pentru motive care ma depasesc.

Mensa (cantina) e la cativa metri, dar mancarea mi se pare prea dulce si plina de grasimi, probabil mai dureaza pana ma obisnuiesc cu piure-ul cu caramel si alte combinatii originale.

La sfarsit, o poza din camera mea, in curs de amenajare, si o sa scriu mai multe cand o sa incep sa vizitez, pentru ca sambata mergem la Erfurt. Stau in apartament cu doua fete din Spania, inca nu am apucat sa le cunosc prea bine, dar oricum nu petrec prea mult timp prin camera :)



Niciun comentariu: